تقلب‌های جالب زن و شوهری برای مخفی کردن موهای سفید و ریخته
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

زن و شوهر‌ها گاهی اوقات برای جوان نشان دادن خود به اقدامات زیبایی غیر‌اصولی و افراطی دست می‌زنند که تبعاتی جدی برای سلامت روحی و جسمی آنها در پی دارد.

به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانکارشناسان هشدار می‌دهند در حدود 54 درصد از زنان سراسر جهان به‌ویژه اگر در سنین بالاتر ازدواج کرده باشند با استفاده مداوم از رنگ مو هرگز به همسران خود اجازه نداده‌اند که رنگ موی طبیعی آنها را ببینند.

گفتنی است، اکثر این زنان همواره از رنگهای موی مختلف و یا انواع روش‌ها برای مخفی کردن موهای سفید خود استفاده می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این نتایج حاصل تحقیق یک موسسه خدمات درمانی پوست و مو در ایالات متحده به نام Crown بر روی بیش از 1000 فرد بزرگسال متاهل است، همچنین 74 درصد دیگر افراد متاهل شامل زن و مرد با چیدن موهای سفید خود سعی می‌کنند به مبارزه با پیری بپردازند و چهره‌ای جوان برای همسران خود داشته باشند.

همچنین 52 درصد از مردان متاهل نیز با رنگ‌کردن موهای سر خود و یا درصورت بروز طاسی با تراشیدن موهای سر خود به مبارزه با این عامل پیری می‌پردازند.

بسیاری از مردان برای کم جلوه دادن طاسی سر خود اقدام به گذاشتن ریش می‌کنند تا چهره‌ای جذاب‌تر برای خانواده خود داشته باشند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند به دلیل وجود مواد شیمیایی سرطان‌زا در محصولات رنگ‌مو از استفاده بیش از حد از این مواد دوری کنند.

پزشکان اعتقاد دارند سفید‌شدن مو به‌ویژه در سنین جوانی به خاطر مشکلات سلامتی است و به جای پنهان کردن باید علت آن را شناسایی و مشکل سفیدی را برطرف کرد. سفیدی موها می‌تواند به دلایلی چون استرس، اضطراب، کمبود ویتامین، کمبود مواد معدنی، کمبود ویتامین D خورشید و نیز سابقه ژنتیکی باشد.

در عین حال پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای رنگ‌کردن موها از مواد رنگ‌دهنده طبیعی مانند حنا، قهوه، بابونه و ترکیب آنها با هم استفاده کنند.

آراستگی و مرتب‌بودن مو ها نیز یکی دیگر از راهکار‌ها برای پوشاندن موهای سفید و داشتن یک چهره جوان است.

در خصوص مشکل طاسی در مردان در صورت انجام انواع روش‌های درمانی، اصلاح الگوی تغذیه و اجتناب از استعمال دخانیات، استفاده از راهکار‌هایی چون کلاه‌گیس برای بازه‌های زمانی محدود و در نهایت کاشت مو زیر نظر متخصص در صورت نداشتن موارد منع کاشت می‌تواند راهگشا باشد.





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: